mandag 29. mai 2017

Solcelle, naturfag- og media prosjekt


De siste ukene har vi jobbet med et naturfag- og media prosjekt der vi skulle velge mellom solfanger, solcelle eller varmepumpe, og lage en plakat utifra kunnskapene vi har lært i disse fagene. Selv valgte jeg å lage et produkt der jeg tok utgangspunkt i "Solcelle".

Det jeg lærte med dette prosjektet er først og fremst hvordan solceller fungerer. Jeg lærte i tillegg å lage en plakat med luft og en kort illustrasjon. Produktet ser mer profesjonelt ut med lite varierende farger, og ikke for mange fonter.

Det lureste å gjøre når man jobber med et slikt prosjekt er å lagre ofte! Mange av problemene ligger i at Illustrator plutselig slutter å fungere, slik at jeg må starte på nytt. Det er viktig å være nøye og bruke kunnskapen vi har lært tidligere i år.

Nedenfor ser du det ferdige resultatet, som innebærer en kort og konkret illustrasjon av solcellenes virkemåte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar