torsdag 16. februar 2017

Infografikk


Gjort!
Gruppa mi (Camilla Carlsen, Othelie Brødholt og meg) fikk tildelt oppgaven «Fjernsyn og kringkastingsmonopol, 1960-1980». Vi begynte med å hente informasjon fra vår epoke på ndla, og satt dette sammen til et «manus». Deretter laget vi Storyboard for å få et bedre overblikk over hvordan Infografikk-filmen skulle være. Vi valgte å lage hver vår del, som vi skulle klippe sammen på én pc til en ferdig film.

Lært!
Jeg har lært meg å bruke infografikk generelt og hvordan rotasjon og inn-og ut-zooming blir brukt. I tillegg har jeg lært mye om mediehistorien, og har mer kunnskap om hvordan radio- og Tv- historien har utviklet seg gjennom årene. Da vi skulle fremlegge idéen vår foran klassen, fikk vi tilbakemelding om at min del ikke passet til epoken, og at jeg måtte plukke litt informasjon fra de andre på gruppa. Derfor ble det mer jobb, men likevel et godt manus.

Lurt!
Jeg fikk litt problemer da hele filen slettet seg, men klarte å lage klippet på nytt uten problemer. Jeg har også brukt Øystein sine fremgangsvideoer som hjelp til redigeringen. Jeg har også erfart at det er viktig å lagre ofte! Det er viktig å være løsningsorientert og positiv i gruppa, jobbe jevnt og trutt uansett hvilke problemer vi støter på for å få et best mulig produkt.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar